گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

 بازیگر سینمای ایران در سوریه کشته شد

يک پایگاه حامی تروریست‌های سوریه که چندی پیش تعداد شهدای حزب‌الله را 1000 نفر اعلام کرده و وعده داده بود بزودی تصاویر این افراد را منتشر می‌کند برای رسیدن به عدد دروغین خود اقدام به جعل تصاویر و انتشار اسامی جعلی کرده است!



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

نمایش خلاق چیست؟

در مورد اینکه نمایش خلاق چیست و چه باید باشد، نظرات فراوانی وجود دارد، ولی ما در اینجا فقط یک تعریف ارائه می دهیم. اساساً منظور از نمایش خلاق فعالیتهایی نمایشی است که هدف آن فرصت تجربه دادن به  مشارکت کنندگان است. این با کلاسهای تئاتر که در آن آماده شدن برای یک اجرا هدف است، تفاوت دارد.



ادامه مطلب ...
جمعه 13 دی 1392برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

تاریخچه ی نمایش نامه نویسی در جهان

از نمايشنامه نويسي در جهان تاريخچه دقيقي در دست نيست. در اين باره تنها مي توان به نظريه هاي افراد مختلف بسنده كرد.
اما زمان اوليه پيدايش نمايش را تقريباً مي توان به زمان شكل گيري تمدن ها نسبت داد. در اين نوشته سعي خواهيم داشت بطور اجمالي از زمان ارسطو كه نمايشنامه نويسي شكل مدون و علمي به خود مي گيرد، گام به گام با نويسندگان مطرح كشورهاي مختلف همراه شويم و سبك آنان را در مجموعه نمايشنامه نويسي جهان مورد بررسي قرار دهيم.



ادامه مطلب ...
جمعه 12 دی 1392برچسب:, :: 23:55 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

مراحل کارگردانی

کارگردانی عمدتاً شامل دو مرحله است:

ـ تهیه و تدارک
ـ کار عملی با بازیگران

که تهیه و تدارک خود شامل مراحل زیر می­باشد:

الف- گزینش ایده:
در این مرحله کارگردان با سئوالاتی روبروست که باید واضح و دقیق به آنها پاسخ گوید و این پاسخها هدایتگر او تا انتها می-باشند و همچنین اگر سئوالات درست پاسخ داده شود می­تواند تا حدی موفقیت اثر را در نزد تماشاگر تضمین کند. سئوالات به قرار زیر است:



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, :: 23:36 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

قطع پاهای بازیگر پيشکسوت تلویزیون

 

حمید مهرآرا از بازیگران قدیمی تلویزیون که این روزها از شدت یافتن بیماری دیابت خود و قطع یکی از پاهایش رنج می‌برد، حالا به قطع پای دیگرش نیز تن داده است.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:, :: 22:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

بُرد صدا، تنفس دیافراگمی،ریشه دار کردن صدا

در این مطلب شما بصورت جامع و کامل درباره بیان بازیگر می آموزی

استحکامی که صدا از طریق این تمرین ها به دست می آورد بر خلاف آنچه که تصور میشود صدا را سنگین و خفه نمیکند برعکس صدا را روشن و چالاک میکند و دامنه ی آن را گسترده تر میسازد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 23:23 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

ساختار نمايشنامه

آوردگاه،تمهيد،شرح،پيش در آمد :
معمولا شرح ما را در جريان اتفاقات گذشته كه براي درك شخصيت و داستان مهم است،قرار مي دهد و زمينه را براي بنا نهادن موقعيت اصلي ايجاد مي كند و لحن و نگرش خاصي نسبت به وقايع نمايش و ارتباط آنها با تماشاگران مشخص مي كند.


ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 22:56 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

گروه تئاتر انديشه بازيگران زيادي به تئاتر شوش تحويل داده است

گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش  كه طي روزنامه رسمي كشور به شماره 14762 مورخ 15/12/1390  با شماره 66 ـ شناسه ملي 14000176960 و كد پستي 6477183199 ثبت گرديده و در دفتر استقرار گروه هاي نمايشي به شماره 20560/90 به ثبت رسيده و داراي اساسنامه مي باشد با نظارت مستقيم دفتر هنرهاي نمايشي و اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش فعاليت مي نمايد .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 20:13 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

فراخوان بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» منتشر شد

حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف كشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند، بیست وسومین جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» را با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» و در دو بخش اصلی و تجربه های جوان برگزار می كند

 

 

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

ضوابط نظارت بر نمایش و صدور پروانه

(مصوب جلسه 461 مورخ 6/2/1379 شورای عالی انقلاب فرهنگی)
شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 461 مورخ 6/2/79 بنا به پیشنهاد شورای هنر به استناد تبصره 1 ماده 3 «سیاست‌های هنرهای نمایشی» مصوب 26/11/78 شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابط نظارت بر نمایش و صدور پروانه را به شرح ذیل تصویب کرد:

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

آیین نامه نظارت بر نمایش و صدور پروانه نمایش

مصوب 26/۷/1371وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در اجرای بند ۲۱ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی آیین­نامه « نظارت بر نمایش و صدور پروانه نمایش » به شرح ذیل تصویب گردید:


ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

قابل توجه گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش

بنا به گزارش روابط عمومي گروه تئاتر انديشه ، آندسته از اعضايي كه كه در دومين مجمع عمومي گروه كه روز يكشنبه 29 ديماه 1392 ساعت 9 صبح در تالار نيايش شهرستان حضور به هم رسانند و شرايط لازم را داشته باشند در ليست دريافت سبد كالا كه طي دو مرحله ( دهه ي مبارك فجر و اسفند ماه ) توزيع مي گردد قرار خواهند گرفت .



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 1:54 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

مدير و سرپرست گروه تئاتر انديشه خبر داد : توليد نمايش از ابتداي سال93

سرانجام پس از يك سال غير فعال بودن گروه از نظر توليد نمايش به خاطر سپري شدن مداوي مدير و سرپرست گروه تئاتر انديشه ، پس از مشخص شدن تركيب هيئت مديره و بازرسان در روز يكشنبه 29 ديماه 1392 تقويم توليدات نمايش از ابتداي سال 1393 تنظيم خواهد شد .

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 8 دی 1392برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

قابل توجه اعضاي گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش

با توجه به اين كه قرار است روز يكشنبه 29 ديماه 92 ساعت 9 صبح دومين مجمع عمومي گروه تئاتر انديشه به منظور برگزاري دومين دوره ي انتخابات هيئت امناء و بازرسان در سالن اصلي تالار نيايش برگزار شود از آن دسته از اعضايي كه واجد شرايط عضويت در هيئت امناء و بازرسان هستند دعوت مي شود كه با پر كردن يكي از فرم ها در ادامه ي مطلب ، داوطلبي خود را حداكثر تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه 25 ديماه 1392 فرم مذكور را به كارشناس هنري اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش آقاي آقا ميرزايي تحويل دهند .



ادامه مطلب ...
جمعه 6 دی 1392برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

سالن‌های تازه تاسیس تئاتر را بشناسیم

این روزها تماشاگران حرفه‌ای تئاتر در کنارسالن‌های تئاتر شناخته شده مثل تئاتر شهر‌، تماشاخانه ایرانشهر،‌ تماشاخانه سنگلج و ... سالن‌های تئاتری دیگری را هم برای دیدن تئاتر می‌توانند،انتخاب کنند



ادامه مطلب ...
جمعه 6 دی 1392برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

فراخوان سومین جشنواره سراسری آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی

به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا و حضرت معصومه (س)، همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  کهگیلویه و بویر احمد سومین جشنواره آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را شهریورماه 93 برگزار می کند.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 دی 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

متن کامل آیین‌نامه درجه‌بندی هنری هنرمندان تئاتر

«اين درجه بندي صرفاً به منظور هماهنگي با درجه بندي ساير انجمن‌هاي خانه تئاتر تنظيم شده است»
تعاريف:
نمايشنامه و نمايشنامه نويس: نمايشنامه اثري است ادبي با توانمندي‌هاي دراماتيك كه براي اجرا در تئاتر نوشته مي‌شود و نمايشنامه‌نويس كسي است كه بر پايه قواعد شناخته شده درام چنين اثري را خلق مي‌كند.
مترجم نمايشنامه: مترجم نمايشنامه كسي است كه نمايشنامه‌اي را از يك زبان (زبان مبدا) به زباني ديگر (زبان مقصد) ترجمه مي‌كند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, :: 22:21 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

فرار رسيدن اربعين حسيني تسليت باد

فرا رسیدن اربعین حسینی ،روز سوز و گداز عشاق حضرت ربوبیت را به ساحت حضرت فاطمه ی زهرای اطهر و حضرت زینب کبری سلام الله علیهما و همه ی اهل بیت پیغمبر ،به خصوص  به مولایمان آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و به شیعیان و محبین حضرات معصومین صلوات الله عليهم خصوصاً نمايشنامه نويسان ـ كارگردانان ـ بازيگران و عوامل فني گروه تئاتر انديشه  تسلیت عرض می کنم.

یا بقیة الله،سیدی آجرک الله فی مصیبت جدک

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 دی 1392برچسب:, :: 21:41 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

كانديداهاي احتمالي هيئت مديره و بازرسان گروه تئاتر انديشه شوش

با توجه به اينكه 30 روز به دومين مجمع عمومي اعضاي گروه تئاترانديشه به منظور برگزاري دومين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان باقي مانده است احتمال مي رود كه از مجموع اعضاء 26 نفر داوطلب عضويت در هيئت مديره يا بازرسان شوند .



ادامه مطلب ...
جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

دومين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان گروه تئاتر انديشه برگزار مي شود

با توجه به گذشت دو سال از فعاليت هيئت مديره و بازرسان گروه تئاتر انديشه ي شهرستان شوش و طبق مفاد اساسنامه ي اين گروه ، دومين دوره ي انتخابات هيئت مديره و بازرسان اين گروه برگزار مي شود


ادامه مطلب ...
جمعه 29 آذر 1392برچسب:, :: 14:59 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

فراخوان بخش رادیوتئاتر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو در نظر دارد، با هدف توجه و توسعه "رادیو تئاتر"، جلب و جذب مستعدان این عرصه و ایجا امکانی وسیع تر برای هنرنمایی هنرمندان تئاتر و رادیو و دانشجویان در دل این جشن پرشکوه ملی، بخش رادیو تئاتر را با شرایط زیر برگزار می کند.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 26 آذر 1392برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

راهنماي اجراي عمومي يك نمايشاجراي عمومي

 1- ارائه سه نسخه از نمایشنامه به دبیرخانه تئاتر استان  و تکمیل فرم تقاضانامه توسط شخص نویسنده یا نماینده او با ارائه مجوز کتبی از سوی نویسنده. در مورد متون ترجمه شده نیز ارائه مجوز مترجم، الزامی است
زمان پاسخگویی به بازخوانی متن نمایشنامه معمولا بین 3 تا 4 هفته است


ادامه مطلب ...
سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:, :: 13:32 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

آشنایی با بعضی سبکهای تئاتریتئاتر

ناتورالیسم :  این سبک در پایان سده نوزدهم میلادی ابداع شده در نمایشی که جبر محیطی حاکم  باشد و زندگی انسانها به طبیعت بازگردانده شود یا در سیر نمایش در زندگی انسانها از طبیعت استفاده  شود و گفتگوها کاملاً عامیانه باشد ناتورالیسم نامیده می شود این سبک توسط امیل زولا داستان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی ابداع گردید .



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

نمايشنامه خياباني  4 ليتر از مذاكرات


از مذاکرات هفتِ به علاوه دو 
نوشته:پژمــــــــــــــــــان شاهوردی 


 .
هر جا که عده ایی برگرد هم آیند.               آوردگاه رستم و سهراب
صدای طبل و دمام به گوش می رسد.آنگونه که نبردی  در راه است.پس از چندی،رستم با همان هیبت و لباس های افسانه ایی با ریشی دوفاق به میدان می آید و گرداگرد خود را ورانداز می کند.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, :: 21:48 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

تشکیلات در تئاترتشكيلات در تئاتر

اجرای یک نمایش، مستلزم وجود طرحی کارآمد است و کارآمدی طرح‌ها، انتخاب ساختمان تشکیلاتی است. تشکیلات، یکی از شک‌برانگیزترین واژه‌های زمان حال ماست. این مسئله‌ای است که ما باید به آن توجه داشته باشیم. واژه تصویری دارد از یک بی‌کفایتی به هم پیوسته: ‌یک بدنه مجازی تصمیمات اتخاذ‌شده، گرچه برگرفته از نامی منطقی است، نیاز به حس مشترک و انسانی را نیز آشکار می‌سازد. 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

عناوين در توليد يك تئاترعناوين در تئاتر

تهیه کننده:

 انواع مختلفی تهیه کننده در تلویزیون و فیلم وجود دارد، تهیه کننده اجرایی ، تهیه کننده مستقل، تهیه کننده Staff، تهیه کننده همکارLine، تهیه کننده Hyphenate ـ تهیه کننده ای است که خود او نویسنده و کارگردان است مسولیت اصلی تهیه کننده بین تولیدات تجاری و غیر تجاری متفاوت است.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

نگاهی به تاریخچه پیدایی تعزیه و انواع آن تعزيه

 

تعزیه (یا تعزیت) به معنی سوگواری، برپایی یادبود عزیزان از دست رفته، تسلیت، امر کردن به صبر و پرسیدن از خویشان درگذشته، خرسندی دادن و در برخی مناطق ایران، مانند خراسان، به معنای مجلس ترحیم است. اما آنچه به عنوان تعزیه مشهور است، گونه‌ای از نمایش مذهبی منظوم است که در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواری‌های ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت، طی مراسم خاصی بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم تماشاگران‌ بازآفرینی می‌کنند.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 9:4 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه


فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه تئاتر تجربي

فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه، ویژه‌ دانشجویان مقاطع و گرایش‌های گوناگون رشته‌ هنرهای نمایشی، در سه بخش "آزاد"، "ویژه‌ (خلاقیت)" و "نمایشنامه‌نویسی" منتشر شد



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

عباس كرم الهي به عنوان رئيس  انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش منصوب شد عباس كرم الهي

طي حكمي به شماره 4903/110 مورخ 13/8/1392 از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش ، عباس كرم الهي به عنوان رئيس انجمن روزنامه نگاران اين شهرستان منصوب شد .........

ادامه ي اين خبر را ميتوانيد در وبلاگ جديد انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش به آدرس http://shoush1500.loxblog.com  پيگيري نمائيد

چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

آشنايي با فعاليت هنري عباس كرم الهي عباس

قبل از اين بيوگرافي سيد جلال حسيني ؛ پير تئاتر شهرستان شوش ، همراه با فعاليت هنري ايشان را در معرض ديد شما مخاطبين عزيز و هميشگي خود قرار داده بوديم ؛ در اين پست  شما را با بيوگرافي ـ  فعاليت هاي هنري و ايده هاي ايشان آشنا مي كنيم :


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, :: 17:50 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه