گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

تشکیلات در تئاترتشكيلات در تئاتر

اجرای یک نمایش، مستلزم وجود طرحی کارآمد است و کارآمدی طرح‌ها، انتخاب ساختمان تشکیلاتی است. تشکیلات، یکی از شک‌برانگیزترین واژه‌های زمان حال ماست. این مسئله‌ای است که ما باید به آن توجه داشته باشیم. واژه تصویری دارد از یک بی‌کفایتی به هم پیوسته: ‌یک بدنه مجازی تصمیمات اتخاذ‌شده، گرچه برگرفته از نامی منطقی است، نیاز به حس مشترک و انسانی را نیز آشکار می‌سازد. 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

عناوين در توليد يك تئاترعناوين در تئاتر

تهیه کننده:

 انواع مختلفی تهیه کننده در تلویزیون و فیلم وجود دارد، تهیه کننده اجرایی ، تهیه کننده مستقل، تهیه کننده Staff، تهیه کننده همکارLine، تهیه کننده Hyphenate ـ تهیه کننده ای است که خود او نویسنده و کارگردان است مسولیت اصلی تهیه کننده بین تولیدات تجاری و غیر تجاری متفاوت است.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

نگاهی به تاریخچه پیدایی تعزیه و انواع آن تعزيه

 

تعزیه (یا تعزیت) به معنی سوگواری، برپایی یادبود عزیزان از دست رفته، تسلیت، امر کردن به صبر و پرسیدن از خویشان درگذشته، خرسندی دادن و در برخی مناطق ایران، مانند خراسان، به معنای مجلس ترحیم است. اما آنچه به عنوان تعزیه مشهور است، گونه‌ای از نمایش مذهبی منظوم است که در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواری‌های ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت، طی مراسم خاصی بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم تماشاگران‌ بازآفرینی می‌کنند.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 9:4 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه


فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه تئاتر تجربي

فراخوان پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر تجربه، ویژه‌ دانشجویان مقاطع و گرایش‌های گوناگون رشته‌ هنرهای نمایشی، در سه بخش "آزاد"، "ویژه‌ (خلاقیت)" و "نمایشنامه‌نویسی" منتشر شد



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 8:57 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

عباس كرم الهي به عنوان رئيس  انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش منصوب شد عباس كرم الهي

طي حكمي به شماره 4903/110 مورخ 13/8/1392 از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوش ، عباس كرم الهي به عنوان رئيس انجمن روزنامه نگاران اين شهرستان منصوب شد .........

ادامه ي اين خبر را ميتوانيد در وبلاگ جديد انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش به آدرس http://shoush1500.loxblog.com  پيگيري نمائيد

چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

آشنايي با فعاليت هنري عباس كرم الهي عباس

قبل از اين بيوگرافي سيد جلال حسيني ؛ پير تئاتر شهرستان شوش ، همراه با فعاليت هنري ايشان را در معرض ديد شما مخاطبين عزيز و هميشگي خود قرار داده بوديم ؛ در اين پست  شما را با بيوگرافي ـ  فعاليت هاي هنري و ايده هاي ايشان آشنا مي كنيم :


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:, :: 17:50 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه

 فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی جشنواره

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویی فراخوان داد.

شرایط و ضوابط عمومی شرکت در جشنواره
• کلیه متقاضیان شرکت در جشنواره باید دانشجو یکی از مراکز آموزش عالی بوده و یا کمتر از یک سال از فراغت تحصیلی آنها گذشته باشد.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه